Učinkovitost proti učinkovitosti
Učinkovito ali učinkovito - sliši se podobno, vendar je ključna razlika, tisti, ki pri upravljanju stavijo samo na eno stvar, tvegajo neuspeh. V tem članku član upravnega odbora Elementum International AG pojasnjuje, zakaj oba pojma spadata skupaj in kaj to pomeni za nadzor Prof.dr. Volker Steinhübel, izkušen svetovalec za management, univerzitetni profesor in dokazan strokovnjak za kontroling.
Prof. dr. Volker Steinhübel je poslovodni partner Inštitut za kontrolo prof.dr. Ebert GmbH (IFC EBERT) v Nürtingenu in vodi tisto, ki jo je ustanovil Magistrski program FACT (Finance - Računovodstvo - Nadzor - Obdavčenje) na SRH Fernhochschule - Mobilna univerza Kot strokovnjak za Nadzor, strategija, obvladovanje tveganj in inovacije podpira podjetja, člane upravnih odborov in finančne direktorje v vseh panogah na njihovi poti do korporativne odličnosti.
Poleg tega je kot Izvršni trener aktiven in prevzema različne mandate Upravni, svetovalni in nadzorni odbori. Z več kot 30-letnimi izkušnjami deli svoje znanje Ključne besede, seminarji in publikacije, s svojo osredotočenostjo na teme Nadzor in strategija, znanje in vrednote ter tveganje in inovacije laži. Njegov moto je: Razmišljaj dalje.
Avtor
_600px.jpg)
Prof.dr. Volker Steinhübel
Član uprave | Elementum International AG
Učinkovitost proti učinkovitosti Kakšna je razlika in kakšen pomen imajo izrazi za upravljanje?
V vsakdanjem jeziku se izraza 'učinkovitost' in 'učinkovitost' pogosto uporabljata kot sinonima.Če naj se nekaj naredi brez ovinkov, stroškovno učinkovito ali na najbolj inteligenten način, je treba izvedbo izvesti "učinkovito" ali "učinkovito".
Razjasnimo to - ne le jezikovno - netočnost Čeprav se uspešnost in učinkovitost pogosto uporabljata v istem kontekstu, in sicer pri obravnavi uspešnosti postopkov, ljudi, strojev ali metod; tako opisujejo svoje vedenje glede uspešnosti, z vidika kontrolinga, ki ima bistveno vlogo pri načrtovanju, nadzoru in spremljanju dejavnosti podjetja, je treba ta dva pojma natančno opredeliti in razlikovati med seboj, da bi zagotovili doseganje ciljev podjetja Naloga kontrolinga je torej opredeliti in zbrati ustrezne spremenljivke za merjenje in ocenjevanje uspešnosti in učinkovitosti za področja, kot so stroški, časi in kakovost, pa tudi za mehkejše teme, kot so zadovoljstvo strank, inovativna sposobnost ali zadovoljstvo zaposlenih.
Diferenciacija: učinkovitost proti učinkovitosti

V poslovnem kontekstu sta izraza povezana z opredelitvijo uspešnosti podjetja ekonomska učinkovitost opisuje stopnjo, do katere so doseženi cilji podjetja, kot je povečanje dobička ali likvidnosti, zato ima učinkovitost pomembno in strateško vlogo pri nadzoru - postavljanju ciljev in sledenju, saj le če so postavljeni pravi cilji, je učinkovitost podjetja sploh mogoče oceniti, zato je učinkovitost pogosto določena tudi z angleškim opisom "to do right things".
Učinkovitost ("delati stvari pravilno") se od učinkovitosti razlikuje po tem, da obravnava ekonomsko, torej doseženo s čim manjšo porabo virov, izpolnitvijo danega cilja in s tem z operativno ravnjo Učinkovitost se torej nanaša na razmerje med porabljenimi viri in doseženimi rezultati, pri čemer sam cilj z ugotavljanjem učinkovitosti ni postavljen pod vprašaj Učinkovitost se na splošno izraža z razmerjem med vložkom in izhodom in se zato lahko v denarni obliki opredeli kot razmerje med stroški in koristmi V skladu s tem podjetje učinkovito deluje, kadar s čim manjšim naporom doseže najboljšo možno uspešnost ali, z drugimi besedami, zmanjša nepotrebne izdatke in čim boljšo uporabo virov.Dober primer učinkovitosti pri nadzoru je stroškovno računovodstvo.Tu se beležijo in analizirajo različne vrste stroškov, da se ugotovi, kako je mogoče zmanjšati stroške ali izboljšati procese, ne da bi pri tem trpeli zaradi kakovosti.
Razlika med uspešnostjo in učinkovitostjo se še naprej kaže v perspektivi gledanja na upravljanje in nadzor podjetja, zato se učinkovitost nanaša na zunanje vplive, kot so zahteve strank ali pozicioniranje v konkurenci, medtem ko učinkovitost obravnava notranje zahteve podjetja.
Ravnovesje med uspešnostjo in učinkovitostjo
Čeprav sta uspešnost in učinkovitost različna pojma, sta v praksi tesno povezana in ju je treba obravnavati uravnoteženo, bi lahko podjetje, ki se zanaša le na učinkovitost, poskušalo zmanjšati stroške in optimizirati procese, vendar bi zasledovalo napačne cilje ali ne bi prepoznalo pravih priložnosti, nasprotno pa bi lahko podjetje, ki se zanaša le na učinkovitost, usmerilo vse vire k doseganju cilja, ne da bi sprejelo potrebne ukrepe za učinkovitost, kar bi vodilo v neoptimalno uporabo virov.

Pri nadzoru je torej treba vedno uskladiti oba vidika, dober nadzorni sistem zagotavlja, da so cilji jasno opredeljeni in da se za spremljanje učinkovitosti uporabljajo prave metrike, hkrati pa zagotavlja, da se uporabljeni viri učinkovito uporabljajo za doseganje ciljev, kar pomeni, da cilj - dejanske primerjave se redno izvajajo za preverjanje dejanske uspešnosti in ustrezne prilagoditve.
Celovito upravljanje in nadzor nad uspešnostjo podjetja zahtevata v tem pogledu dve podkrmilni zanki, ena krmilna zanka se uporablja za nadzor učinkovitosti uporabe virov v zvezi z določeno dejavnostjo ali uspešnostjo, druga za nadzor učinkovitost storitve v smislu njenega prispevka k izvajanju nalog ali funkcij, storitev, ki se zagotavlja učinkovito, vendar na primer ne izpolnjuje pričakovanj stranke, ne more prispevati k uspešnosti rezultatov podjetja, zato storitev, ki ni ustvarjena z optimalno učinkovitostjo, ki izpolnjuje zahteve stranke, je vedno boljša od storitve, ki je bila zagotovljena z največjo učinkovitostjo, vendar ne najde kupca na trgu.
Za ohranitev dolgoročne ekonomske sposobnosti preživetja podjetja je treba opredeliti obe ciljni spremenljivki v skladu z zahtevami in spremljati njuno skladnost.To je najbolje doseči, kadar se učinkovitost in uspešnost enako upoštevata v sistemih, procesih in poročilih kontrolinga.
Zaključek
Učinkovitost in učinkovitost sta dva temeljna vidika, ki ju je treba ne le obravnavati ločeno pri nadzoru in poslovni administraciji, temveč ju tudi v praksi povezati, podjetja, ki so uspešna tako pri doseganju svojih ciljev kot pri optimalni uporabi virov, imajo jasno konkurenčno prednost.
Učinkovit nadzor zagotavlja, da so postavljeni pravi cilji, hkrati pa spremlja učinkovitost procesov, da kar najbolje izkoristimo uporabljene vire, zato je uravnoteženje teh dveh konceptov bistveno za dolgoročno uspešnost podjetja in zagotavljanje trajnostnega korporativnega razvoja.
Ta objava lahko vsebuje povezave do zunanjih spletnih mest tretjih oseb. Elementum Deutschland GmbH ne prevzema nobene odgovornosti za vsebino teh zunanjih spletnih mest in se izrecno distancira od vse tam navedene vsebine. V času povezovanja nobena nezakonita vsebina ni bila prepoznavna.