Lahko nemška država razlasti vaše zlato?

Ali lahko država razlasti vaše zlato? tako pravi temeljni zakon

V Nemčiji temeljni zakon ščiti lastnino, vendar dovoljuje razlastitev pod strogimi pogoji.

Razlastitev zlata bi bila v času krize lahko mogoča, če bi služila "dobri širši javnosti".Zgodovinski primeri in scenariji kažejo, da so alternative, kot so visoka obdavčitev ali regulacija, verjetnejše.

Mednarodno skladiščenje, kot na primer v Švici, zagotavlja zaščito pred vladnim posredovanjem, medtem ko srebro zaradi njegovega industrijskega pomena manj ogrožajo prepovedi.

Diverzifikacija ostaja ključ za vlagatelje.

Deutscher Bundestag
Deutscher Bundestag

Stephan Bogner, Diplom-Kaufmann, je študiral ekonomijo na ISM Dortmund in napisal prvo diplomsko nalogo fakultete o plemenitih kovinah kot zaščitniku pred inflacijo, po študijskih obiskih v Veliki Britaniji in Avstraliji ter delovnih izkušnjah v Dubaju pa je prevzel vodenje Elementum International AG. v Švici leta 2012 je njegovo strokovno znanje o plemenitih kovinah pomembno oblikovalo razvoj podjetja.

Avtor

Stephan Bogner
Izvršni direktor | Elementum International AG

Pravna podlaga, zgodovinski primeri in možni scenariji

Prisvajanje zlata v luči temeljnega zakona

Temeljni zakon (GG) Zvezne republike Nemčije na splošno ščiti lastnino v členu 14, odstavek 1: "Zagotovljene so lastninske in dedne pravice."

Vendar pa 3. odstavek istega člena dovoljuje razlastitve pod strogimi pogoji: "Razlastitev je dovoljena le v javno dobro. Do nje lahko pride le z zakonom ali na podlagi zakona, ki ureja vrsto in obseg odškodnine.

'Državna razlastitev zasebne zlate lastnine bi torej morala biti v skladu s členom 14 temeljnega zakona in urejena z zakonom.

Takšno posredovanje bi teoretično lahko legitimirali v hudi gospodarski krizi ali izrednih razmerah v državi, na primer za zagotovitev stabilnosti valute.

Vendar bi bilo treba dokazati, da je ukrep v interesu "dobre širše javnosti" in da ni na voljo blažjih sredstev.

Zgodovinski primeri: prepovedi in razlastitve zlata

Takšni ukrepi so bili večinoma sprejeti v času gospodarske ali denarne krize.

ZDA (1933)

Leta 1933 je predsednik Franklin D. Roosevelt izdal "Izvršni ukaz 6102", ki je močno omejil zasebno lastništvo zlata v ZDA.

Ta ukrep je bil del prizadevanj za reševanje gospodarske krize velike depresije in zagotavljanje denarne stabilnosti.

Ukrep je bil namenjen krepitvi ameriških zlatih rezerv, povečanju ponudbe denarja in boju proti deflaciji ter je bil ključni del strategije gospodarske politike v okviru New Deala.

Prepoved zlata je šele leta 1974 uvedel "Zakon o zlatih rezervah" razveljavljeno, zaradi česar je zasebno lastništvo zlata spet zakonito.

Nemčija (1936)

Leta 1936 je nacistična vlada v Nemčiji uvedla stroge predpise za zasebno lastništvo tuje valute in zlatih kovancev.

Ti ukrepi so bili zasnovani za krepitev zlatih in deviznih rezerv Reichsbank za podporo gospodarskim in finančnim zahtevam nacistične politike, vključno s ponovnim oboroževanjem.

Ta politika je odražala samozadostno gospodarsko strategijo nacistov, katere cilj je bil centralizirati finančne vire in nadzorovati zunanjo trgovino, da bi nemško gospodarstvo pripravili na vojno.

Indija (1963)

Leta 1963 je indijska vlada uvedla ukrepe za močno omejitev zasebnega lastništva zlata.

Cilj je bil izboljšati trgovinsko bilanco države in preprečiti odliv tuje valute.

Te omejitve so zlasti vplivale na posameznike in njihovo zmožnost lastništva zlata ali trgovanja z njim. 

Ta poteza je bila del širših ukrepov gospodarske politike za zaščito indijskih deviznih rezerv in zagotavljanje gospodarske stabilnosti v času plačilnobilančne krize in visoke porabe zlata. 

Alternativni ukrepi za razlastitev: obdavčitev in ureditev

Neposredno prepoved ali razlastitev lastnine zlata bi bilo v Nemčiji težko pravno in politično uveljaviti, čeprav bi bila še vedno možna in izvedljiva v primeru resne gospodarske ali monetarne krize, ki se razlaga kot grožnja skupnemu dobremu, zlasti ob sklicevanju na člen 14 temeljnega zakona, ki dovoljuje razlastitve v interesu širše javnosti.

Vendar bi lahko imele alternative neposredni prepovedi zlata ali razlastitvi posredno podobne učinke

Visoka obdavčitev

Država bi lahko uvedla znaten davek na kapitalski dobiček na dobiček iz zlata ali uvedla enkratno dajatev na premoženje za plemenite kovine.

To bi znatno zmanjšalo privlačnost zlata kot naložbene oblike in bi dejansko pomenilo posredno omejitev lastništva zlata, saj bi vlagatelje odvrnili povečani stroški in bi morda morali likvidirati svoje deleže, da bi izpolnili finančne zahteve.

Omejitve trgovanja

Vlada bi lahko urejala trgovino ali skladiščenje zlata in na primer dovolila le določene količine ali namene.

Poleg tega bi se lahko uvedle zahteve za poročanje, ki otežujejo ali onemogočajo anonimno trgovanje.

Takšni ukrepi bi lahko bili usmerjeni v zmanjšanje zasebnega povpraševanja po zlatu in olajšanje dostopa vlade do zalog plemenitih kovin.

Prisiljevanje k prodaji

Podobno kot v ZDA leta 1933 bi lahko država od lastnikov zlata zahtevala, da prodajo svoje imetje vladni agenciji.

Ti ukrepi bi lahko dejansko delovali kot prepoved, ne da bi bili kot taki izrecno oblikovani.

Učinki skladiščenja v Švici

Na zlato, shranjeno zunaj EU, na primer v švicarskih brezcarinskih skladiščih ali skladiščih visoke varnosti, nacionalni zakoni in omejitve EU večinoma ne vplivajo.

Švica ni del EU in ima dolgo tradicijo nevtralnosti in zaščite lastninskih pravic.

To bi lahko pomenilo za nemške vlagatelje

Zaščita pred posegom države: Zlato v Švici bi bilo zaščiteno pred morebitno razlastitvijo ali regulativnimi omejitvami v Nemčiji.

Omejitve povratnega prevoza: Če bo v EU lastništvo zlata prepovedano ali strogo regulirano, bi lahko Nemci Državljani imajo težave pri vračanju zlata iz Švice.

Dostop: Vlagatelji bi imeli še vedno dostop do svojega zlata v Švici in bi ga lahko po potrebi likvidirali, vendar le ob upoštevanju švicarskih in nemških davčnih zahtev in zahtev glede poročanja.

Scenarij: Zlato podprte valute in geopolitične napetosti

Če bi države, kot je Rusija ali države BRICS, sprejele valuto, podprto z zlatom, bi to lahko pomembno vplivalo na svetovni finančni trg in lastništvo zlata. 

Takšen scenarij bi lahko spodbudil EU in druge zahodne države k ureditvi lastništva zlata, da bi omejili povpraševanje po zlatu in omejili vpliv takih valut.

Možni ukrepi EU

Za preprečitev migracije zlata iz EU bi lahko uvedli prepoved trgovanja z zlatom ali visoke izvozne tarife.

Tveganja za vlagatelje

V takem scenariju bi lahko bili nemški vlagatelji prisiljeni prodati ali predati svoje deleže institucijam pod državnim nadzorom.

Prepoved srebra: Manj verjetno kot zlato? Ja, a Prepoved srebra v EU bi bil industrijski pomen srebra manj verjeten kot prepoved zlata iz več razlogov:

 

Močno industrijsko povpraševanje

Poleg tega, da je hranilec vrednosti, se srebro uporablja tudi v številnih panogah, vključno z elektroniko, medicinsko tehnologijo, sončno tehnologijo in elektromobilnostjo.

Ker je srebro nepogrešljiv material za številne prihodnje tehnologije, bi prepoved bistveno vplivala na evropsko industrijo in oslabila konkurenčnost na svetovni ravni.

Vlade so zato bolj nagnjene k promociji srebra kot strateško pomembne kovine kot k omejevanju.

 

 

 

Ekonomska odvisnost

EU se pri izpolnjevanju podnebnih ciljev in energetskem prehodu zanaša na dostop do srebra, pri čemer sončna tehnologija, ki je bistveni del infrastrukture zelene energije, zahteva znatne količine srebra.

Prepoved bi neposredno ovirala ta sektor.

Politične realnosti

Prepoved srebra bi prizadela širše sloje prebivalstva in industrije ter bi lahko povzročila precejšen odpor, zlasti tistih sektorjev gospodarstva, ki so odvisni od srebra.

Takšno prepoved bi bilo težko politično uveljaviti.

 

 

Zaključek

Razlastitev lastnine zlata v Nemčiji je pravno mogoča, vendar vključuje ovire, namesto tega pa bi se lahko izvajali posredni ukrepi, kot sta obdavčitev ali ureditev. 

Shranjevanje zlata v Švici zagotavlja zaščito pred takšnimi scenariji, vendar z morebitnimi omejitvami prevoza nazaj v EU. Geopolitični scenarij, v katerem valute, podprte z zlatom, pridobijo pomen, bi lahko zahodnim državam dal dodatne spodbude za regulacijo lastništva zlata. 

Zato je za vlagatelje še vedno ključnega pomena, da dobro diverzificirajo svojo strategijo in zagotovijo zaščito svojih sredstev z možnostmi mednarodnega skladiščenja zunaj EU.

Medtem ko bi lahko bilo zlato pogosto tarča regulativnega posega zaradi svoje vloge kot valutna rezerva in hranilec vrednosti, je srebro preveč bistveno za tehnološki in industrijski razvoj, da bi bilo predmet podobne obravnave.

Namesto prepovedi so v EU bolj možne strategije, ki dajejo prednost dostopu industrije do srebra, na primer z uvoznimi omejitvami ali nadzorom izvoza.

Iščete idealno rešitev za vašo investicijo? Najdimo najboljšo možnost skupaj. Ekipa Elementum vam stoji ob strani s strokovnim znanjem in predanostjo.

 

Kontaktirajte zdaj in izpolnite spodnji kontaktni obrazec!

Ta objava odraža osebno mnenje avtorja Elementum Deutschland GmbH ne jamči za točnost vsebine ali kakršno koli odgovornost za njeno uporabo.

Ta objava lahko vsebuje povezave do zunanjih spletnih mest tretjih oseb. Elementum Deutschland GmbH ne prevzema nobene odgovornosti za vsebino teh zunanjih spletnih mest in se izrecno distancira od vse tam navedene vsebine. V času povezovanja nobena nezakonita vsebina ni bila prepoznavna.

© Vse pravice pridržane. Proizvodnja: PNV d.o.o.

Vrh
Nalaganje...